Методичний прийом “Кольорові поля”

Методичний прийом “Кольорові поля” відноситься до прийомів інтерактивного навчання і призначений для розвитку навичок самоперевірки і самостійної роботи з написаним текстом. Найчастіше він використовується на уроках україеської мови . Хоча цілком прийнятний і для інших предметів, які передбачають письмові роботи.

Одна з найважливіших переваг прийому “Кольорові поля” полягає в тому, що він допомагає створенню психологічно комфортної обстановки на уроці. Учень не боїться перевірки, так як сам визначає ступінь її строгості, і вчиться визначати і ступінь своєї підготовленості.

Алгоритм роботи з прийомом

  1. Учень пише письмову роботу (твір, диктант, контрольну, роботу над помилками, самостійну, і т.д.).
  2. На поляхучнем робляться позначки різним кольором. При цьому колірні позначки – це звернення до вчителя:

Червоний – “перевірте і виправте всі помилки”;

Зелений – “відзначте всі помилки, я сам виправлю”;

Синій – “вкажіть кількість помилок, я сам знайду і виправлю”;

Чорний – “не відносьтесь серйозно до роботи, я робив її в поспіху”.

Значення кольорів і їх кількість може варіюватися в залежності від завдання, від складності теми, від цілей уроку.

Порада: значення кожного кольору попередньо обговорюються і бажано написати ці значення на дошці або на окремому плакаті, щоб зразок завжди був перед очима.