Здрастуйте. Продовжуємо готуватись до нового навчального року, звісно, не забуваючи відпочивати, адже відпустка збігає… Пропоную ще одна своє напрацювання – розробку першого уроку у першому класі. Сподіваюсь, стане нагоді також і тим, хто проводитиме перший урок і в 2-4 класах. Знайомтесь, завантажуйте, користуйтесь.
Тема: Добре тим, хто вміє дружити
Мета: виховувати любов до Батьківщини, рідного міста, розширити знання про державні символи, дати учням перше поняття про школу, познайомити дітей одне з одним, виховувати повагу до школи
Обладнання: глобус, мапа України, мультимедійна презентація, кольорові квіти, промінчики сонця, конверти зі смайликами, сині і жовті сердечка, аудіозапис Гімну України.
Хід уроку:
І Організаційний момент
- Привітання
Ранок розпочавсь цікаво, Світить сонечко ласкаво, В календарик заглядає І від посмішки аж сяє. Знає сонце гомінливе – День сьогодні особливий!
- Так, діти, злетіло тепле літечко і осінь, що сьогодні настала, подарувала вам особливий день – це ваш перший день у школі. Я дуже чекала на вас, думала про те, які ви: веселі чи сумні, кароокі чи сіроокі, дівчатка чи хлопчики. І ось зараз я бачу, що ви всі дуже-дуже різні.
2. Створення позитивного настрою
- А щоб краще дізнатися, які ви, хочу пограти з вами у гру:
- Встаньте ті, у кого світле волосся;
- Поплескайте в долоні ті, хто має гарний настрій;
- Потупайте ніжками ті, хто народився влітку;
- Підніміть ручки вгору ті, у кого є братики;
- Похитайте голівкою ті, хто любить морозиво;
- А тепер усі посміхніться!
ІІ Основна частина
- Моя країна – Україна
- Ось, дітки, ми побачили які ми усі різні. Серед нас є дорослі і діти, русяві і чорняві, рухливі і спокійні. Але у нас є те, що нас об’єднує – наша спільна домівка, планета Земля.
Вчитель показує дітям глобуса
- Ось це, діти, модель нашої планети Земля.
Є в системі Сонячній Планета, що зветься Земля. Я знаю, що кращої від неї Ніде нема. Річки й озера синії, Гори, ліси й моря — Серед усіх найкраща Планета моя — Земля.
- Подивіться, скільки тут кольорів:
Синім воду позначають, Океани і моря, Всюди ріки протікають, Розквітала щоб Земля. Жовтий колір — колір суші Пояснити слово мушу. Суша — там, де зараз ми, Суша — де нема води. Що зеленим — то ліси, Планети легені, Неймовірної краси, Зелені-зелені. А коричневий – то гори, Що ідуть у височінь. Звідти видно все довкола, Землю всю і неба синь.
- На Землі є гори і моря, річки і долини, степи і луки, а також багато різних країн. Серед них і наша Батьківщина.
Вчитель крутить глобуса і показує учням, де розміщена Україна
На землі великій є одна країна: Гарна й неповторна, мила Україна. І живуть тут люди добрі, працьовиті, І скажу, до речі, ще й талановиті. Землю засівають і пісні співають, На бандурі грають і вірші складають. Щоб жила й раділа кожна родина, Щоб була щаслива наша Батьківщина!
- А чи знаєте ви, як зветься наша Батьківщина? Так, це Україна. (Демонструє карту України, що прикріплена на дошці) Вона складається з великих і малих містечок, сіл. Багато є на ній річок, озер, гір…Це наша держава. Місце, де живуть наші рідні, де знаходиться наш будинок, в ньому мешкають найрідніші люди. А щоб вона була квітучою і веселою, давайте прикрасимо її віночком з квітів. У кожного з вас на партах є квіти, розгляньте їх.
- Підійдіть до дошки ті, у кого червоні і рожеві квіти.
- Червоні та рожеві мальви, троянди, маки. Вплітаємо їх до нашого віночка.
- А тепер я прошу вийти діток, в яких сині та блакитні квіточки. Це волошки, незабудки, сокирки.
- Тепер вийдуть до дошки дітки з жовтими квітами – соняхами.
- Запрошую до дошки діток з білими квітами – ромашками. Вплетемо і їх до віночка.
- А тепер погляньте, якого барвистого віночка ми сплели. Хай квітчає нашу рідну країну.
- Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вона неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни.
Творча робота «Прапор України»
- Діти, всі ми любимо нашу рідну країну і на знак нашої любові ми зараз прикріпимо жовті та блакитні сердечка на плакаті.
Вчитель пояснює і допомагає діткам кріпити сердечка. Утворюється прапор
- Синє небо, жовте жито - Цю святиню знають діти. Це – прапор України. - Є ще одна святиня – урочиста пісня. По радіо звучить щоденно Патріотична пісня, Що возвеличує Вкраїну І прославляє навічно. Це – Гімн України.
Вчитель вмикає Гімн і пропонує діткам на знак поваги стати
- Символ нашої держави - Це тризуб жовто-яскравий. Тризуб – це герб України.
Вчитель кріпить тризуб на дошці біля прапора
2.Моє рідне місто(село)
- Отже, Україна – це наша простора і прекрасна Батьківщина. Серед багатьох її міст і сіл є і наше рідне місто.
Вчитель кріпить позначку на карті
- Скажіть, діти, а на якому транспорті можна добратись до нашого міста?
Діти називають: потяг, автобус, літак, корабель
- Так, шляхів до нашого міста багато і сухопутних, і водних, адже воно розташоване на березі моря.
- А що ми можемо розповісти про наше місто людям, які тільки збираються його відвідати?
Створення асоціативного куща «наше місто»
Діти називають прикметники і рухами намаються проілюструвати цю прикмету, наприклад, місто …. яке? – велике (широко розводимо руки), красиве (піднімаємо руки догори), морське («крутимо» штурвал) і т.д.
3.Знайомство зі школою
- І ось діти у чудовому красивому місті Одеса ви народились і зростаєте, тут ваша домівка, в якій проживають найрідніші вам люди.
Вчитель чіпляє на дошці будиночка
- Але тепер тут є ще одна ваша домівка – рідна школа, яка сьогодні радо вас зустріла.
Вчитель чіпляє на дошці будиночок-школу
Вправа «Знайомство»
А зараз хочу казочку вам розказати. Може зможете усе у ній впізнати. Якось довго я блукала, Найкраще місце я собі шукала. Дивлюсь, це що за чудеса? Великий дім – яка краса! Багато світлих тут кімнат, А в них гарнесеньких малят. В одній із них я буду жити, Дітей наукам буду вчити. Всім хто до мене завітав, я буду рада дуже. Заходь до мене друже! Хто-хто у кімнаті цій живе? Я …. – вчителька ваша. А ти хто?
Вчитель передає діткам м’яку іграшку сонечка, вони називають своє ім’я і передають далі
О, тепер нас тут багато, Буде весело у будень і у свято. Будемо ми всі дружити, В мирі й злагоді всі жити, Наполегливо трудитись І старанно вчитись; Бо тепер усі: і ви, і я – дружна сім’я. Один одному всміхнемось і потиснемо руки. Любі друзі! Вирушаємо пізнавать науки!
- Отже, ми познайомились із класом. Але у школі є ще багато різних приміщень.
Вчитель демонструє презентацію про школу з фотознімками приміщень
- Ти і я – одна сім’я
– Діти, над усією Землею сяє велике добре Сонце. Воно несе нам тепло, світло, життя, радість та щастя. Утворимо із промінчиків, які лежать у вас на партах, наше Сонце – дружби та надії на щасливе життя.
Діти виносять промінчик, кріплять з допомогою вчителя його на дошці до сонечка і утворюють коло. Звучить мелодія, всі взялись за руки, вчитель каже слова:
Дружить хмарка з дощиком: носить воду горщиком. Дощик — із травичкою, а трава — з копичкою, а копиця — з коником, що гасає з дзвоником. А іще — з телятком, баранцем, лошатком. Всі вони — з Даринкою, дівчинка — з хмаринкою, з тою, що із дощиком носить воду горщиком. Ось замкнулось дружнє коло, подружились всі довкола. Дружить лис З великим лісом, Лебідь дружить З плесом чистим. Чайки дружать Із морями, Весни — З першими квітками. Вітер — З подихом осіннім, Літо — З сонячним промінням. А із сонцем Кожен дружить, Бо його Всі люблять дуже: В сонця друзів Скрізь багато! І дорослі,і малята! У нас немає «ти». У нас немає «я». Ми — єдиний клас. Ми — одна сім'я!
- Дітки, давайте посміхнемось один одному і на знак дружби – легенько потиснемо один одному ручки.
Вчитель запрошує дітей сісти за парти
IV Підсумок уроку
Добіга урок кінця, Всім усмішка до лиця Але вже додому час, Тож запитати хочу вас: Ви веселі чи сумні, Вам сподобалось чи ні? Візьміть на парті свій конверт, І відкрийте всім секрет. Підберіть там те обличчя, Що найбільше зараз личить. Вибирайте настрій свій Покажіть усім мерщій. Ой, як посмішок багато Дуже рада й я, малята.
Вчитель теж підіймає усміхненого смайлика
- Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! Я вдячна всім, хто допоміг нам у створенні цього справжнього свята. Дякую усім!