Розробка першого уроку у першому класі “Добре тим, хто вміє дружити”

Здрастуйте. Продовжуємо готуватись до нового навчального року, звісно, не забуваючи відпочивати, адже відпустка збігає… Пропоную ще одна своє напрацювання – розробку першого уроку у першому класі. Сподіваюсь, стане  нагоді також і тим, хто проводитиме перший урок і в 2-4 класах. Знайомтесь, завантажуйте, користуйтесь.

Тема: Добре тим, хто вміє дружити

Мета: виховувати любов до Батьківщини, рідного міста, розширити знання про державні символи, дати учням перше поняття про школу, познайомити дітей одне з одним, виховувати повагу до школи

Обладнання: глобус, мапа України, мультимедійна презентація, кольорові квіти, промінчики сонця, конверти зі смайликами, сині і жовті сердечка, аудіозапис Гімну України.

Хід уроку:

І Організаційний момент

  1. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
  • Так, діти, злетіло тепле літечко і осінь, що сьогодні настала, подарувала вам особливий день – це ваш перший день у школі. Я дуже чекала на вас, думала про те, які ви: веселі чи сумні, кароокі чи сіроокі, дівчатка чи хлопчики. І ось зараз я бачу, що ви всі дуже-дуже різні.

2. Створення позитивного настрою

  • А щоб краще дізнатися, які ви, хочу пограти з вами у гру:
  • Встаньте ті, у кого світле волосся;
  • Поплескайте в долоні ті, хто має гарний настрій;
  • Потупайте ніжками ті, хто народився влітку;
  • Підніміть ручки вгору ті, у кого є братики;
  • Похитайте голівкою ті, хто любить морозиво;
  • А тепер усі посміхніться!

ІІ Основна частина

  1. Моя країна – Україна
  • Ось, дітки, ми побачили які ми усі різні. Серед нас є дорослі і діти, русяві і чорняві, рухливі і спокійні. Але у нас є те, що нас об’єднує – наша спільна домівка, планета Земля.

                                       Вчитель показує дітям глобуса

  • Ось це, діти, модель нашої планети Земля.
Є в системі Сонячній
Планета, що зветься Земля.
Я знаю, що кращої від неї
Ніде нема.
Річки й озера синії,
Гори, ліси й моря —
Серед усіх найкраща
Планета моя — Земля.
  • Подивіться, скільки тут кольорів:
Синім воду позначають,
Океани і моря,
Всюди ріки протікають,
Розквітала щоб Земля.
 
Жовтий колір — колір суші
Пояснити слово мушу.
Суша — там, де зараз ми,
Суша — де нема води.
 
Що зеленим — то ліси,
Планети легені,
Неймовірної краси,
Зелені-зелені.
 
А коричневий – то гори,
Що ідуть у височінь.
Звідти видно все довкола,
Землю всю і неба синь.
  • На Землі є гори і моря, річки і долини, степи і луки, а також багато різних країн. Серед них і наша Батьківщина.

Вчитель крутить глобуса і показує учням, де розміщена Україна

На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила Україна.
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші  складають.
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива наша Батьківщина!
 
  • А чи знаєте ви, як зветься наша Батьківщина? Так, це Україна. (Демонструє карту України, що прикріплена на дошці) Вона складається з великих і малих містечок, сіл. Багато є на ній річок, озер, гір…Це наша держава. Місце, де живуть наші рідні, де знаходиться наш будинок, в ньому мешкають найрідніші люди. А щоб вона була квітучою і веселою, давайте прикрасимо її віночком з квітів. У кожного з вас на партах є квіти, розгляньте їх.
  • Підійдіть до дошки ті, у кого червоні і рожеві квіти.
  • Червоні та рожеві мальви, троянди, маки. Вплітаємо їх до нашого віночка.
  • А тепер я прошу вийти діток, в яких сині та блакитні квіточки. Це волошки, незабудки, сокирки.
  • Тепер вийдуть до дошки дітки з жовтими квітами – соняхами.
  • Запрошую до дошки діток з білими квітами – ромашками. Вплетемо і їх до віночка.
  • А тепер погляньте, якого барвистого віночка ми сплели. Хай квітчає нашу рідну країну.
  • Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вона неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни.

Творча робота «Прапор України»

  • Діти, всі ми любимо нашу рідну країну і на знак нашої любові ми зараз прикріпимо жовті та блакитні сердечка на плакаті.

Вчитель пояснює і допомагає діткам кріпити сердечка. Утворюється прапор

-  Синє небо, жовте жито -
Цю святиню знають діти.
Це – прапор України.
 
-        Є ще одна святиня – урочиста пісня.
      По радіо звучить щоденно
      Патріотична пісня,
      Що возвеличує Вкраїну
      І прославляє навічно.
      Це – Гімн України.

Вчитель вмикає Гімн і пропонує діткам на знак поваги стати

-  Символ нашої держави -
Це тризуб жовто-яскравий.
Тризуб – це герб України.

Вчитель кріпить тризуб на дошці біля прапора

2.Моє рідне місто(село)

  • Отже, Україна – це наша простора і прекрасна Батьківщина. Серед багатьох її міст і сіл є і наше рідне місто.

Вчитель кріпить позначку на карті

  • Скажіть, діти, а на якому транспорті можна добратись до нашого міста?

Діти називають: потяг, автобус, літак, корабель

  • Так, шляхів до нашого міста багато і сухопутних, і водних, адже воно розташоване на березі моря.
  • А що ми можемо розповісти про наше місто людям, які тільки збираються його відвідати?

 Створення асоціативного куща «наше місто»

Діти називають прикметники і рухами намаються проілюструвати цю прикмету, наприклад, місто  …. яке? – велике (широко розводимо руки), красиве (піднімаємо руки догори), морське («крутимо» штурвал) і т.д.

3.Знайомство зі школою

  • І ось діти у чудовому красивому місті Одеса ви народились і зростаєте, тут ваша домівка, в якій проживають найрідніші вам люди.

Вчитель чіпляє на дошці будиночка

  • Але тепер тут є ще одна ваша домівка – рідна школа, яка сьогодні радо вас зустріла.

Вчитель чіпляє на дошці будиночок-школу

 Вправа «Знайомство»

А зараз хочу казочку вам розказати.
Може зможете усе у ній впізнати.
Якось довго я блукала,
Найкраще місце я собі шукала.
Дивлюсь, це що за чудеса?
Великий дім – яка краса!
Багато світлих тут кімнат,
А в них гарнесеньких малят.
В одній із них я буду жити,
Дітей наукам буду вчити.
Всім хто до мене завітав, я буду рада дуже.
Заходь до мене друже!
Хто-хто у кімнаті цій живе?
Я ….          – вчителька ваша.
А ти хто?

Вчитель передає діткам м’яку іграшку сонечка, вони називають своє ім’я і передають далі

О, тепер нас тут багато,
Буде весело у будень і у свято.
Будемо ми всі дружити,
В мирі й злагоді всі жити,
Наполегливо трудитись
І старанно вчитись;
Бо тепер усі: і ви, і я – дружна сім’я.
Один одному всміхнемось і потиснемо руки.
Любі друзі! Вирушаємо пізнавать науки!
  • Отже, ми познайомились із класом. Але у школі є ще багато різних приміщень.

Вчитель демонструє презентацію про школу з фотознімками приміщень

  1. Ти і я – одна сім’я

– Діти, над усією Землею сяє велике добре Сонце. Воно несе нам тепло, світло, життя, радість та щастя. Утворимо  із промінчиків, які лежать у вас  на партах, наше Сонце – дружби та надії на щасливе життя.

Діти виносять промінчик, кріплять з допомогою вчителя його на дошці до сонечка і утворюють коло. Звучить мелодія, всі взялись за руки, вчитель каже слова:

Дружить хмарка з дощиком:
носить воду горщиком.
Дощик — із травичкою,
а трава — з копичкою,
а копиця — з коником,
що гасає з дзвоником.
А іще — з телятком,
баранцем, лошатком.
Всі вони — з Даринкою,
дівчинка — з хмаринкою,
з тою, що із дощиком
носить воду горщиком.
Ось замкнулось дружнє коло,
подружились всі довкола.
Дружить лис
З великим лісом,
Лебідь дружить
З плесом чистим.
Чайки дружать
Із морями,
Весни —
З першими квітками.
Вітер —
З подихом осіннім,
Літо —
З сонячним промінням.
А із сонцем
Кожен дружить,
Бо його
Всі люблять дуже:
В сонця друзів
Скрізь багато! І дорослі,і малята!
У нас немає «ти».
 У нас немає «я».
Ми — єдиний клас.
Ми — одна сім'я!
  • Дітки, давайте посміхнемось один одному і на знак дружби – легенько потиснемо один одному ручки.

Вчитель запрошує дітей сісти за парти

IV Підсумок уроку

Добіга урок кінця,
Всім усмішка до лиця
Але вже додому час,
Тож запитати хочу вас:
Ви веселі чи сумні,
Вам сподобалось чи ні?
Візьміть на парті свій  конверт,
І відкрийте всім секрет.
 
Підберіть там те обличчя,
Що найбільше зараз личить.
Вибирайте настрій свій
Покажіть усім мерщій.
Ой, як посмішок багато
Дуже рада й я, малята.

Вчитель теж підіймає усміхненого смайлика

  • Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! Я вдячна всім,  хто допоміг нам  у створенні  цього справжнього свята.  Дякую усім!